13. maaliskuuta 2014

flowers everywhere


Kevät on tullut muumilaaksoon! Ja Lontooseen. Joinaki päivinä on ollu jopa +20C ja yleensä selviää pelkällä hupparilla. Me likey ~ Kukkia on joka puolella, puissa, maassa ja pensaissa ja joka paikassa. Täällä on tosi hienoja puita, joissa kasvaa ihania kukkia ja ruusujaki kasvaa puskissa ja ah että kevät on ihana <3 Vielä kun sais puihin lehtiä, ettei ne olis nii masentavan näkösiä : )



Kavereitaki on tullu nähtyä, Jonna kävi joskus tammikuun lopulla viikonloppuna ja Irene oli täällä pari viikkoa sitten lomalla, kun perhe oli ranskassa. Pian sit Kake tulee kylään ja sitte meen lomalle suomeen kahesk viikoks : ) jee. Oon nyt herkkulakossa mun lomaan asti, eli vielä vähä yli 3 viikkoa :( tää on ihan kamalaa, kauheet vierotusoireet. Otan sit kunnon matkaeväät lennolle :DD


Eszterin kanssa käytiin viime viikonloppuna kävelee ku oli nii hyvä sää ja lämmintä. Lauantaina käveltiin richmondissa thamesin varrella ja richmond parkissa. Sit törmättiin pariin tyyppiin, ja juteltiin siinä ja sit ne tarjos meille parit juomatki siinä ja oli ihan kivaa. Pari tuntia siinä meni ja sit yheksän jälkee lähettiin kotii.
Sunnuntaina sit mentiin uuellee Richmond parkkiin picnicille ja syötiin, minä subia ja Eszter mäkki ruokaa :D Yritin sit siinä kans miettiä mun esseetä collegeen, joka piti olla seuraavana päivänä valmis.. Siks lähetiinki jo 3 aikaa pois, ku mun piti tehä se essee eläin solusta. Tein sitä sitte loppu päivän ja sain lähetettyä sen ajoissa (Y) Nyt vaan ootellaan vastausta sieltä.

lehmiä richmond parkissa!

Ajattelin ehkä nyt lauantaina käydä Eastbournessa, tuolla rannikolla kattelee niitä hienoja jyrkänteitä niinku se seven sisters. Ois kiva päivä retki. Pittää vielä kysyä, josko Eszter lähtis mukaa ja jos lauantaina ois hyvä sää :)) 



27. helmikuuta 2014

Loch Ness tour part 2


Vaihteeksi taas ihan myöhässä tää postaus.. Oon vaa vähä laiska tekeen näitä : O Mutta kai se on parempi myöhään kuin ei milloinkaan vai?

No tässä nyt kuitenkin loput kuvat meijän Loch Ness tourilta. Hieman ärsyttää tää bloggeri ku pilaa noitten kuvien värit ja laadun ja kaiken... Mut kai ne nyt kelpaa.

Pysähyttiin tommoselle vähä hajonneelle sillalle, joka oli sen kuskin "salainen" pysähdyspaikka. Ehkä se oli salainen mutta ei ainakaa ton matkan jälkee ku kaikki muutki pikku bussit pysähty siihe meijän jälkee. Nähtiin kans ihania Highland lehmiä :) Ne on vaa jotenki nii ihania ku niillä on tommone pitkä turkki! Ne oli kuulemma alunperin mustia kaikki, mutta ku joku kuningatar sano et se tykkää enemmän oransseista nii eiköhä niitä sitte alettu jalostaa kaikkia vaa oransseiksi :D


Miian kaa otettiin tommone Urguhart castle + Loch Ness cruise paketti, missä siis ensin päästiin kattelee tommosta linnaa (tai sen raunioita) ja sen jälkee laivalla järven poikki meijän bussille. Oli kyl hienoo ja Loch Ness on aika pelottava ku se vesi on niin mustaa ettei nää mitää ja tietty ku siellä on se Nessie : ) ... Ei vaan meille näyttäytyny :(


Paluu matkalla kaikki muut vaan nukku ja minä ja Miia kuunneltiin vaan skotti musiikkia mitä se opas meille soitti ja kateltiin maisemia. Ei ees väsyttäny vaikka oli piemää ja yleensä sammun autossa matkustaessa tosi nopeasti.

7. helmikuuta 2014

Loch Ness Tour part 1, High Lands


Varattiin Miian kanssa reissu Loch Nessille. Semmonen päivän reissu minibussilla Loch Nessille ja takasin. Meno matkalla pysähdeltiin monissa paikoissa ottamassa kuvia ja musta kohokohta oli kyl matkan aikana High Lands. Ihan mahtavia vuoria ja maisemat oli kyllä tosi hienot :) Meidän opaski oli ihan mahtava! Sillä oli tosi kiva ääni ja aksentti, semmone mitä ymmärsi hyvin vaikka se aksentti siinä selvästi oliki, nii oli tosi kiva kuunnella ku se puhu ja selitti aina kaikista paikoista kaikkee kiinnostavaa. Ei mua yleensä kiinnosta mitä ne oppaat puhuu mut nyt oli kyllä tosi hyvät jutut ja se osas kertoa ne tosi kiinnostavasti. Opittiin paljon skotlannin historiasta ja kuultiin aina kivoja tarinoita. Kilpailtiin siinä samalla muitten turisti bussien kaa ja me oltiin yleensä aina muita edellä ;)


Pysähyttiin sitten kans tommoseen kunnon kummitustaloon ;) Sitä pidetään majatalona ja opas kerto kaikkia kummitus tarinoita tuolta ja mitä ne vieraat on siellä kokenu.
Oli se kyllä ihan kummitustalon näkönenki. Tosi vanha vissii joku 300v vanha paikka. Just semmosia taulujaki seinillä jostain perheestä, et ne varmaa siellä kummitteli :D 

Kummitustalo The Drover Inn.

27. tammikuuta 2014

Loch Lomond



Kun ei Miian kanssa keksitty mitään kiinnostavaa tekemistä Glasgowissa, niin päätettiin lähteä katsomaan Loch Lomond järveä joka on pohjoseen (ehkä vähän luoteeseen) Glasgowista. Katottiin Googlemapsin avulla reittiohjeita, joita seurattua tuli mentyä bussilla ensin glasgowin reunamille, josta sitten oli tarkoitus napata bussi, joka menee Lussiin (Vähän yli puolessa välissä Loch lomondia). No sit kun se bussi oli tulossa nii heilutettiin sille ja se oli silti ajaa ohi. Se sit pysähty vähän siihe pysäkin jälkee ja noustiin sit bussiin. Se kuski kuitenki sano et sinne pitää olla varattuna paikat.. Ei me sitä oltu tietty ja oltiin iha nolona siinä. Se nyt kuitenki otti meijät kyytiin 17punnan hinnalla. Meillä ei tietenkään ollu tasarahaa nii jouduttiin kauheen säätämisen jälkee (kaikkien tietenki tuijottaessa) antamaan sille £20. Siel oli vähän outo käytäntö et siel ei busseissa anneta vaihtorahaa, mut se kuitenki jostai kaivo mulle £2 ja mentiin sit äkkiä istumaan siihen melko eteen. Se myös tais sanoo et jos sinne bussiin tulee muita ja paikat ei riitä nii joudutaan ulos.. kivat paineet. 
Siinä sit vähä ajan päästä siinä käytävän toisella puolella istuva vanha pariskunta koputti mua olkapäälle ja anto sen £3 vaihtorahat mitä se kuski ei antanu. En viittiny sanoa et sain jo £2 kun ne oli nii mielissään auttamassa siinä.. Kiitin sit kauheena ja kaikki oli ilosia.
Siinä sitten tultiin Lussiin ja mentiin monen pysähtymis paikan ohi ja pelästyin jo et se ei aio pysähtyä ollenkaa. Siel ei ollu niitä pysähdys nappejakaan.. Huomasin et se kuski vilkuili meitä sen peilin kautta ja yritin vaa näyttää siltä et tahon ulos sieltä : D hah.
Siinä se sit pysähty iha randomissa paikkaa johonki pienelle pysäkille ja taas ohi vähäse..
Noustiin ylös ja kiitin viel niitä vanhuksia ja ne toivotti meille kivaa lomaa. Kyllä oli heti kivaa ku astuin bussista ulos ja siihe nurmikolle, joka oli iha märkä ja mutane nii melkee koko kenkä uppos semmoseen mutakakkaan. Kiva sit siinä kengät likasina ja litimärkinä oli lähtä kävelee.. Mulla oli muutenki toinen nilkka kipeenä akillesjänteen kohalta nii et ei ollu kauheen mukavaa.

Siinä sit lähettiin kävelee alaspäin sitä järveä, kun meillä ei ollu mitään hajua miten me päästään takas sieltä. Se bussi oli semmonen kaukobussin tyyline et niitä ei kulkenu siitä mitenkää säännöllisesti. Näinki ehkä vaan jonku 2 bussia koko matkalla. 
Me käveltiin ja käveltiin, kunnes me tajuttiin sitten et meidän pitää kävellä koko matka Bullochiin asti, joka sijaitsee sen järven päässä.. Eikä se matka ollutkaan kuin joku n. 25km. Saatiin siinä sit kävellä rapiat 5 tuntia. Onneks oli ihan hyvä sää, eikä satanu tai mitään muuta yhtä kivaa. Mun kengätki ehti kuivua, vaikka mulla alkoki sitte sattuu molempiin jalkoihi.
Tommosia kivoja kävelyteitä oli ihan kiva kävellä, mut sitte ku jouduttiin siinä autotien vierellä kävelee nii ei ollu enää ihan yhtä kivaa.

lampaat lähti karkuun ku tultiin siihe ottaa kuvia :(

Pysähyttiinki vaan muutaman kerran ottaan kuvia, ku päästiin hyvälle paikalle siihen järven viereen. Oli hienot näkymät ja otettiin paljon kuvia. 
Kuvaus taukojen lisäksi ei pysähytty varmaan yhtään kertaan vaan käveltiin vaan koko ajan, että päästäis joskus perillekki.


Siinä sitten ku päästiin ihmisten ilmoille nii siinä tuli semmoset papparaiset puhuun meille ja ne selitti meille jotain tosta mustasta linnusta (kuvassa alla) ja se kerto meille mikä se on mutta koska skottiaksentti = ei tajuttu oikeestaan mitään mitä se sano. Sit se sano jotai kans kameroista ja sitä kiinnosti Miian canonin kamera ja se jotai selitti et sekin on kamera miehiä. Meni taas aika ohi ne sen jutut :D
Ne sit lähti siitä ja me jatkettiin kävelyä. Onneks oltiin jo aika loppu suoralla nii ei ollu enää ihan hirveesti. 


Kun me Vihdoin ja Viimein päästiin sinne Bullochiin nii helpotus oli sanoinkuvaamaton.. jalkoja särki kyllä ihan kivasti. Yritettiin sit ettii bussi asemaa mut löydettiinki juna-asema ja junaki tuli just sopivasti, eikä ollu kallistakaa ku meillä oli ne railway cardit, joilla saa 1/3 alennusta. Oli ihanaa vaan istua tunti siinä junassa ja lepuuttaa jalkoja.
Saavuttiin sit Glasgowin keskustaan ja mentiin primarkkiin, koska mun oli ihan pakko ostaa uuet kengät ku mun converset sattu nii paljon. Ostin sieltä sit kengät £18 sekä uuet farkut ku mun oli ihan likaset. 
Mentiin sit bussilla hotellille päin ja siellä me sit vaa löhöttiin ja katottiin telkkaria.

 En kyllä ottais uusiksi.